ANO d.o.o. za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju
Ilica 216 │ 10000 Zagreb │ Hrvatska
+385 1 4558 780
ano@ano.hr
Upute u slučaju nastupanja osiguranog slučaja
U slučaju nastupanja osiguranog slučaja, osiguranik je obvezan:
- poduzeti sve razumne mjere kako bi se izbjegla odnosno umanjila šteta;
- izvijestiti Brokera / Osiguratelja odmah po saznanju za štetu;
- poduzeti sve pravne i druge mjere kako bi se osiguratelju sačuvala sva prava prema osobama odgovornima za nastalu štetu (subrogacija);
- pružiti osiguratelju podatke i raspoloživu dokumentaciju kao i ostala dokazna sredstva koja su potrebna za utvrđivanje naravi, uzroka, opsega i visine štete te ostalih okolnosti na osnovi kojih se može utvrditi pravo na naknadu štete.
Moguća dokumentacija za priložiti ovisno o okolnostima nastanka štetnog događaja
- Specificirani odštetni zahtjev;
- Prijevozni dokument (teretnica, tovarni list, teretnica za mješoviti prijevoz teretni list, otpremnica, međuskladišnica..);
- Račun za cijelu pošiljku;
- Dokumentacija za dokazivanje količine i stanja robe (iskazi količine, izvještaj o pregledu robe prije prijevoza, certifikat o zdravstvenom stanju robe, veterinarsko uvjerenje…);
- Vidljive štete: Ako primatelj pošiljke u trenutku primanja robe, uoči, vidi oštećenje pošiljke, dužan je odmah napraviti zapisnik o stanju pošiljke koji supotpisuju predstavnik primatelja i prijevoznik. Nevidljive štete: Ako primatelj primi robu u prividno ispravnom stanju pa naknadno otkrije oštećenje na istoj, dužan je uputiti pismeni protest vozaru, odmah, odnosno najkasnije u propisanim rokovima ovisno o grani prometa (u kopnenom prijevozu: CMR 7 dana / međunarodni prijevoz; ZOO 8 dana / domaći prijevoz; pomorski prijevoz: 3 dana računajući od dana završenog iskrcaja; zračni prijevoz: 14 dana računajući od dana primitka robe / pošiljke);
- Ako je šteta rezultat prometne nezgode ili krađe – potvrdu o prijavi štetnog događaja nadležnim policijskim vlastima;
- I drugu dokumentaciju na traženje Osiguratelja.
Rok za isplatu osigurnine
Osiguratelj je dužan naknadu iz osiguranja platiti u roku od mjesec dana pošto mu osiguranik dostavi odštetni zahtjev sa svim podacima i dokumentacijom kojima se utvrđuje njegova obveza iz ugovora o osiguranju (čl.721. PZ).
Za prijavu štete iz druge vrste osiguranja slijedite ovu poveznicu.
ANO d.o.o. je društvo za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju prisutno u Hrvatskoj od 2000. godine. Već gotovo dva desetljeća brinemo i upravljamo programima osiguranja za neke od najvećih i najuspješnijih domaćih i međunarodnih tvrtki. ANO je ekskluzivni Aon Global Network Correspondent za Republiku Hrvatsku.